It's a fact that the world isn't fair, everyone just have to be reminded of it

Mitt ibland alla onödiga statusar på Facebook kom denna filmen upp, och jag kollade på den.
Man glömmer lätt bort vad som händer i världen där man själv inte lever, och allvaret i det. Denna filmen påminner en utan tvekan om orättvisan, och det är värt att kolla på.
Men tack vare människors engagemang och icke egoism kan man göra skillnad, som inte rör bara en person utan en hel värld. Det tycker jag är så beundransvärt.
Så att göra skillnad, är något jag vill göra någon gång i livet. Bara för att veta att man gjort något bra för att hjälpa och förändra världen till ett bättre ställe.
Så ge filmen en chans, även om den är en halvtimma lång. Bara för att påminna.


Kommentarer
Postat av: ▲ Mohammedi's™

Tänkte tipsa om en ny och häftig tävling!

Vinn ett valfritt smycke från glittersten.se

http://mohammedis.se/2012/march/tavling-vinn-ett-valfritt-smycke-fran-glitte.html#comment

Hoppas du vill vara med, då gör du min dag också! ;)

2012-03-06 @ 22:33:51
URL: http://mohammedis.se
Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Om du är intresserad av världen som jordklot och alla dess resurser. Goggla på "Filmen Home" en hel fantastisk, men skrämmande skildring av vår värld och dess resurser...och avsaknad av resurser. En film alla måste se. Glenn Close är speaker.

2012-03-07 @ 09:53:19
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0