Tryin' something new

Jag sitter just nu med en teckning jag jobbar på. Har besämt mig för att prova något nytt. Har testat saker som akvarell, men jag är inte riktigt haj på flytande färger som inte går att sudda haha, så jag håller mig till pennor, så det fick bli ett försök med ett färgporträtt.
Det är ganska annorlunda om man jämför med blyerts eftersom man måste jobba mer i lager med olika färger så det blir en bra nyans om man ska kolla till fotot man ritar av, som jag gör nu. En utmaning, men ganska kul! Tar lite längre tid också haha.
Bilden ovan är även några timmar bak, så har hunnit lite längre nu! Ska bli spännande att se resultatet sen, (troligtvis om några dagar). Är ganska nöjd än sålänge iallafall!
 
Nu ska jag ner och avsluta helgen med lite pizza, och senare i säng för att återigen gå upp till jobbet imorgon.
Ha det fint.

Kommentarer
Postat av: joella

grymt!
den är ju fan as lik!!!

2012-08-13 @ 01:39:29
URL: http://joellajantzen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0