Livet mäts inte i antalet andetag du tar, utan antalet stunder som får dig att tappa andan

Ja idag var det första dagen i skolan. Och inte var det Valboskolan hemma i lilla Färgelanda man gick till. Numera går jag på Plusgymnasiet, Reklam & Web.
Klockan 9 var det samling med alla 1or och det var lite information med mera, lite uppträdande och så. Sen gick vi och samlades i klasserna. Har lite roligt jag kan berätta om min klass nu:

¤ Vi är 22 stycken tror jag?, och endast två av dom är killar
¤ Nästan allihop är mörkhåriga
¤ En av tjejerna älskar reptiler, och har SJU ORMAR ????????? Henne vill man inte hem till......
¤ En kille är en sån där skum typ, med långt lockigt hår, hatt och mest går runt och fleser lite smått
¤ Ett tvillingpar, som är verkligen identiska. Men som tur är har den ena långt hår och den andra kort, så man kan skilja dom åt
¤ Ett par cheerleaders tar även plats i klassen
¤ Lärarna har humor, vilket är bra! Min klassföreståndare kan man säga, Marcus Carter, är engelsman och helt sjukt skön och rolig. Skämtar hela tiden

Efter vi presenterat oss kort var det lunch, och efter det hade vi fått en uppgift (redan?). Vi delades in i några grupper, med 5 pers i varje typ, och så skulle vi använda våra mobiler till att filma någonting. Ingen hade ju någon idé alls, men det slutade med att vi gjorde en reklam, om skor haha!

Imorgon ska vi få våra Macdatorer  , och sätta oss i grupperna vi var idag och redigera filmerna för att sedan visa upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0